Tematické okruhy přednášek
1. Média a jejich provázanost s vlastníky Rozdělení vlastníků v rámci trhu: televizního, rozhlasového, s denním tiskem a časopisy Další aktivity vlastníků médií a jejich možné vlivy na medializaci obsahů v relevantních médiích
2. Média a jejich závislost na inzerentech Specifika podnikání v médiích Velikost českého trhu a potenciál velkých inzerentů Přehled největších zadavatelů inzerce Inzertní objemy v jednotlivých segmentech tuzemského mediálního trhu
3. Public relations, aneb jak do médií proniknout Manipulavní techniky PR Novinář versus odborník na PR Základní prostředky PR Další mechanismy PR – krizová komunikace, lobying
4. Novinář a jeho závislosti Fungování redakce Odlišnosti práce v tištěných a elektronických médiích Role gatekeepingu a nastolování mediální agendy Cenzura a autocenzura
5. Marketing a media o Média jako základní prostředek marketingové komunikace o Nad-linkové a pod-linkové aktivity o Relevance médií pro daný typ marketingových informací
6. Cílová skupina a jak jí zasáhnout Základní typologie cílových skupin Definice cílové skupiny na základ ě výběrových kriterií Zadavatelé inzerce a jejich vnímání cílové skupiny a jejího potenciálního zásahu Role opinion leaders a decisiopn makers.
This course provides students with practical insights into the media environment of the Czech Republic. Special attention is given to the manipulative elements of media practice.
Students have the opportunity to apply theoretical knowledge in practice by producing a variety of media contents, in particular their own texts and also various media strategies. The course also hosts guest speakers, both journalists and experts on public relations and marketing.