Charles Explorer logo
🇬🇧

Media and the Practice of Media Agencies

Class at Faculty of Humanities |
YMM15PPZI

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Tematické okruhy přednášek

1. Média a jejich provázanost s vlastníky   Rozdělení vlastníků v rámci trhu: televizního, rozhlasového, s denním tiskem a časopisy   Další aktivity vlastníků médií a jejich možné vlivy na medializaci obsahů v relevantních médiích

2. Média a jejich závislost na inzerentech   Specifika podnikání v médiích   Velikost českého trhu a potenciál velkých inzerentů   Přehled největších zadavatelů inzerce   Inzertní objemy v jednotlivých segmentech tuzemského mediálního trhu

3. Public relations, aneb jak do médií proniknout   Manipulavní techniky PR   Novinář versus odborník na PR   Základní prostředky PR   Další mechanismy PR – krizová komunikace, lobying

4. Novinář a jeho závislosti   Fungování redakce   Odlišnosti práce v tištěných a elektronických médiích   Role gatekeepingu a nastolování mediální agendy   Cenzura a autocenzura

5. Marketing a media   o       Média jako základní prostředek marketingové komunikace   o        Nad-linkové a pod-linkové aktivity   o        Relevance médií pro daný typ marketingových informací

6. Cílová skupina a jak jí zasáhnout   Základní typologie cílových skupin   Definice cílové skupiny na základě výběrových kriterií   Zadavatelé inzerce a jejich vnímání cílové skupiny a jejího potenciálního zásahu   Role opinion leaders a decisiopn makers.

Annotation

This course provides students with practical insights into the media environment of the Czech Republic. Special attention is given to the manipulative elements of media practice.

Students have the opportunity to apply theoretical knowledge in practice by producing a variety of media contents, in particular their own texts and also various media strategies. The course also hosts guest speakers, both journalists and experts on public relations and marketing.