1. Vymezení předmětu a předpoklady (futurismus, abstraktní malířství, dada, konstruktivismus, Bauhaus, kinetismus)2. Počítače jako výzva kreativitě a vizualitě (počítače; počítače a hudba, literatura, obraz)3. Počítače a nápodoba4. Počítač a proces5. Snímaný obraz a proměna6. Simulovaný obraz a napodobování
7. Syntetizovaný obraz a svébytnost8. Sdílený obraz a předvádění9. Nová společenská propojení (internetové umění)10. Sloh elektronické éry (design, hry)11. Umělý umělec12. Příroda v nové úloze (bio-art)13. Pohlcení a odstup (virtuální realita & reálný prostor)
V relativně nových společenských a technologických podmínkách 2. poloviny 20. století se ustavuje také nové pojetí umění, které bývá později nazváno "digitálním uměním" nebo také "uměním nových médií". Je domýšlením obsahových výbojů předcházejícího období, zároveň i reflexí nových společenských situací a technických možností, jakož i vlastním využitím nových technologií pro uměleckou tvorbu.
Kurz bude formou přednášek rekapitulovat hlavní vývojové linie tohoto umění: souběžně bude konfrontovat historický aspekt (postupné včleňování jednotlivých artefaktů do kontextu umění nových médií), aspekt technický a technologický (vzájemné ovlivňování techniky a umění), teoretický (adaptace aktuálních teoretických přístupů pro tvůrčí postupy, inspirativnost vědeckých teorií) a aspekt ryze umělecký (proměna vlastní podstaty umění).