Charles Explorer logo
🇬🇧

Practical Training and Teamwork II.

Class at Faculty of Humanities |
YMN03PTII

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Anotace

Předmět je koncipován jako seminář a cvičení, přičemž v každé části mají studenti jiný typ aktivity:

Seminární část se skládá ze třech témat důležitých pro práci s lidmi. Studenti reflektují své zkušenosti ve světle předepsané literatury. V rámci interaktivní výuky trénují konkrétní dovednosti, jako např. procesy vyloučení, řešení konfliktů nebo reflexi vlivu struktury a kultury na sociální realitu.

Cvičení absolvují studenti v rámci povinné praxe. Cílem cvičení v tomto semestru je docházet na praxi do předem vybraných organizací občanské společnosti. Tuto praxi může student doplnit i o praxi ve firmách nebo státní správě a to s ohledem na své téma.  

Sylabus

 Úvodní setkání – 7.10. 2020 – výuka on-line pomocí MS Teams  

Setkání 14.10. 2020 – výuka on-line pomocí MS Teams

Komunikace, moc, struktura, kultura   

Forsyth, D. R. (2006). Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning. Kapitola 6.  

Sachdev, I. and Bourhis, R. (1985). Social categorization and power differentials in group relations. European Journal of Social Psychology, 15, 415 – 434.  

Moree, D. (2015). Základy interkulturního soužití. Praha: Portál. Kapitola 3.  

Úkol: Brainstorming a otázky, které vzešly z četby    

Setkání 11.11. 2020 - – výuka on-line pomocí MS Teams

Práce s lidmi, vedení týmu, procesy vyloučení

Bion, W. (1990). Experiences in Groups. USA: Bank of Books.  

Forsyth, D. R. (2006). Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning. Kapitola 8 a 9.  

Moree, D. (2015). Základy interkulturního soužití. Praha: Portál. Kapitola 6.  

Úkol: Mind map a otázky, které vzešly z četby      

Setkání 9.12. 2019 - – výuka on-line pomocí MS Teams

Konflikt a jeho řešení

Bion, W. (1990). Experiences in Groups. USA: Bank of Books.  

Forsyth, D. R. (2006). Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning. Kapitola 13.  

Moree, D. (2015). Základy interkulturního soužití. Praha: Portál. Kapitola 6.  

Úkol: Sociogram konkrétního konfliktu a otázky, které vzešly z četby    

Po celou dobu trvání tohoto třísemestrálního kurzu si student vede portfolio, kam shromažďuje a zaznamenává:

-          Poznámky a podklady z interaktivní výuky

-          Terénní deník z praxe

-          Teoretické texty ke studovanému tématu

-          Úkoly    

Zápočet se uděluje za:

Účast na prezenčních setkáních nebo esej vypracovaná na základě povinné a doporučené literatury

Splněné úkoly na jednotlivé hodiny

Praxe v některé z OOS

Portfolio  

Povinná literatura

Bion, W. (1990). Experiences in Groups. USA: Bank of Books  

Forsyth, D. R. (2006). Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning.  

Sachdev, I. and Bourhis, R. (1985). Social categorization and power differentials in group relations. European Journal of Social Psychology, 15, 415 – 434.  

Moree, D. (2015). Základy interkulturního soužití. Praha: Portál.  

Doporučená literatura  

Berne, E. (2005). Principles of Group Treatment.  

Girard, R. (1988). The Scapegoat Format.    

Annotation

The aim of this practicum is to enhance students' abilities to apply their theoretical knowledge in fulfilling specific practical tasks. By research and analysis of a range of issues and phenomena, the students gain practical insight into the functioning of a particular NGO.