Charles Explorer logo
🇨🇿

Práce v týmu a praxe v organizacích občanské společnosti II.

Předmět na Fakulta humanitních studií |
YMN03PTII

Sylabus

Anotace

Předmět je koncipován jako seminář a cvičení, přičemž v každé části mají studenti jiný typ aktivity:

Seminární část se skládá ze třech témat důležitých pro práci s lidmi. Studenti reflektují své zkušenosti ve světle předepsané literatury. V rámci interaktivní výuky trénují konkrétní dovednosti, jako např. procesy vyloučení, řešení konfliktů nebo reflexi vlivu struktury a kultury na sociální realitu.

Cvičení absolvují studenti v rámci povinné praxe. Cílem cvičení v tomto semestru je docházet na praxi do předem vybraných organizací občanské společnosti. Tuto praxi může student doplnit i o praxi ve firmách nebo státní správě a to s ohledem na své téma.  

Sylabus

 Úvodní setkání – 7.10. 2020 – výuka on-line pomocí MS Teams  

Setkání 14.10. 2020 – výuka on-line pomocí MS Teams

Komunikace, moc, struktura, kultura   

Forsyth, D. R. (2006). Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning. Kapitola 6.  

Sachdev, I. and Bourhis, R. (1985). Social categorization and power differentials in group relations. European Journal of Social Psychology, 15, 415 – 434.  

Moree, D. (2015). Základy interkulturního soužití. Praha: Portál. Kapitola 3.  

Úkol: Brainstorming a otázky, které vzešly z četby    

Setkání 11.11. 2020 - – výuka on-line pomocí MS Teams

Práce s lidmi, vedení týmu, procesy vyloučení

Bion, W. (1990). Experiences in Groups. USA: Bank of Books.  

Forsyth, D. R. (2006). Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning. Kapitola 8 a 9.  

Moree, D. (2015). Základy interkulturního soužití. Praha: Portál. Kapitola 6.  

Úkol: Mind map a otázky, které vzešly z četby      

Setkání 9.12. 2019 - – výuka on-line pomocí MS Teams

Konflikt a jeho řešení

Bion, W. (1990). Experiences in Groups. USA: Bank of Books.  

Forsyth, D. R. (2006). Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning. Kapitola 13.  

Moree, D. (2015). Základy interkulturního soužití. Praha: Portál. Kapitola 6.  

Úkol: Sociogram konkrétního konfliktu a otázky, které vzešly z četby    

Po celou dobu trvání tohoto třísemestrálního kurzu si student vede portfolio, kam shromažďuje a zaznamenává:

-          Poznámky a podklady z interaktivní výuky

-          Terénní deník z praxe

-          Teoretické texty ke studovanému tématu

-          Úkoly    

Zápočet se uděluje za:

Účast na prezenčních setkáních nebo esej vypracovaná na základě povinné a doporučené literatury

Splněné úkoly na jednotlivé hodiny

Praxe v některé z OOS

Portfolio  

Povinná literatura

Bion, W. (1990). Experiences in Groups. USA: Bank of Books  

Forsyth, D. R. (2006). Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning.  

Sachdev, I. and Bourhis, R. (1985). Social categorization and power differentials in group relations. European Journal of Social Psychology, 15, 415 – 434.  

Moree, D. (2015). Základy interkulturního soužití. Praha: Portál.  

Doporučená literatura  

Berne, E. (2005). Principles of Group Treatment.  

Girard, R. (1988). The Scapegoat Format.    

Anotace

Anotace

Předmět je koncipován jako seminář a cvičení, přičemž v každé části mají studenti jiný typ aktivity:

Seminární část se skládá ze třech témat důležitých pro práci s lidmi. Studenti reflektují své zkušenosti ve světle předepsané literatury. V rámci interaktivní výuky trénují konkrétní dovednosti, jako např. procesy vyloučení, řešení konfliktů nebo reflexi vlivu struktury a kultury na sociální realitu.

Cvičení absolvují studenti v rámci povinné praxe. Cílem cvičení v tomto semestru je docházet na praxi do předem vybraných organizací občanské společnosti. Tuto praxi může student doplnit i o praxi ve firmách nebo státní správě a to s ohledem na své téma.