Microsociologie v praxi II – kombinovaní studenti
Anotace:
Anotace:
Předmět je koncipován jako seminář a cvičení, přičemž v každé části mají studenti jiný typ aktivity.
Seminární část se skládá ze tří témat microsociologie relevantní pro práci v občanské společnosti. Studenti reflektují své zkušenosti ve světle předepsané literatury a v rámci interaktivní výuky trénují konkrétní dovednosti, jako např. skupinovou dynamiku, vedení skupin, formální a neformální role ve skupině a řešení konfliktů.
Cílem cvičení v tomto semestru je terénní praxe s následnou reflexí během kontaktní výuky. Student během semestru absolvuje 60 hodin praxe, kterou zaznamenává pomocí terénního deníku.
Témata:
Tým – skupina – společenství – úvod do skupinové dynamiky – setkání 8.4. 2022 16.10 – 19.00 hod.
Domácí úkol: „Reflection paper“ - Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.
Povinná literatura:
BERNE, E. Principles of Group Treatment. 2005. ISBN 9780195011180.
BION, W. Experiences in Groups. USA: Bank of Books 1990. ISBN 978-0415040204.
FORSYTH, D. R. Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning. 2006. ISBN 978133740885. Kapitola 6, 8 a 9.
GURVITCH, G. Mass, Community, Communion. The Journal of phylosophy, 38, 18, 485 – 496. 1941.
Doporučená literatura:
PECK, S. V jiném rytmu. Praha: Portál. 2012. ISBN 978-80-262-0071-0.
Moc, bezmoc a empowerment ve skupinách s důrazem na reflexi role vedení a řešení konfliktů – 14.5. 2022 od 9.30 do 12.20 hod. , místnost 2.11
Domácí úkol: „Reflection paper“ - Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.
Povinná literatura:
BERNE, E. Principles of Group Treatment. 2005. ISBN 9780195011180.
BION, W. Experiences in Groups. USA: Bank of Books 1990. ISBN 978-0415040204.
FORSYTH, D. R. Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning. 2006. ISBN 978133740885.
GURVITCH, G. Mass, Community, Communion. The Journal of phylosophy, 38, 18, 485 – 496. 1941.
Doporučená literatura:
KAHANE A. Power and Love: A theory and practice of social change. 2010. ISBN 978-1605093048.
PECK, S. V jiném rytmu. Praha: Portál. 2012. ISBN 978-80-262-0071-0.
Zápočet se uděluje za:
Domácí úkol – tzv. „reflection paper“ z každé prezenční hodiny.
Účast na setkáních.
Terénní deník z praxe – minimálně za 40 hodin praxe – termín odevzdání 30.6. 2022.
Zadání pro „reflection paper“:
Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.
Zadání pro terénní deník:
Studenti si po každé návštěvě praxe zapisují své terénní poznámky podle následující doporučené struktury:
Den:
Počet hodin:
Osoba, u které praxi vykonávám:
Její telefon:
Organizace:
Co jsem dnes zažil/a?
Jak se to vztahuje k mému tématu praxe?
Co mě překvapilo?
Jaké otázky mi dnešní praxe zodpověděla?
Které nové otázky mi naopak otevřela?
Další postřehy, hypotézy, interpretace…
Anotace:
Předmět je koncipován jako seminář a cvičení, přičemž v každé části mají studenti jiný typ aktivity.
Seminární část se skládá ze tří témat microsociologie relevantní pro práci v občanské společnosti. Studenti reflektují své zkušenosti ve světle předepsané literatury a v rámci interaktivní výuky trénují konkrétní dovednosti, jako např. skupinovou dynamiku, vedení skupin, formální a neformální role ve skupině a řešení konfliktů.
Cílem cvičení v tomto semestru je terénní praxe s následnou reflexí během kontaktní výuky. Student během semestru absolvuje 50 hodin praxe, kterou zaznamenává pomocí terénního deníku.
Témata: 1) Tým – skupina – společenství – úvod do skupinové dynamiky 2) Moc, bezmoc a empowerment ve skupinách s důrazem na reflexi role vedení 3) Řešení konfliktů ve skupinách