Blok 1 (sobotní výuka dopolední blok 2 h 50): Vitalita
Význam konfliktů pro vývoj, konflikt mezi setrvačností a změnou v organizacích
Model vitální organizace, rozdělení rolí mezi manažery a lídry
Vitální disciplíny pro řízení organizací: užitečnost, efektivita, stabilita a dynamika
Vitální disciplíny pro vedení lidí: definice, orientace, motivace a habilitace
Vliv vztahů na vitalitu, typy vztahů mezi lidmi a užívané taktiky a strategie
Vliv osobností na vitalitu, pyramida osovnosti, zralost a svoboda
Blok 2 (sobotní výuka – stejný den odpolední blok 2 h 50): Orientace
Význam, obsah a forma dobré definice úloh a kompetencí
Praktické zadávání úloh a cyklus důvěry a delegace
Hodnocení výkonů a lidí a hodnotící rozhovory
Blok 3 (blok 2 h 50 ve zkouškovém období, opět sobota): Soutěžení a spolupráce
Synergie a spolupráce, složky spolupráce, vznik a vývoj týmu
Předpoklady a aktivní stimulace soutěžení a spolupráce mezi lidmi
Zvládání stinných stránek spolupráce, zejména sporů a problémů
První dva bloky výuky proběhnou 25.11. email: jplaminek@seznam.cz
Povinná literatura:
Plamínek, Jiří: Vedení lidí, týmů a firem, Grada, 5. vydání, 2018. Plamínek, Jiří: Průvodce lidským myšlením a chováním, Argo, 2016.
Účelem předmětu je poskytnout studentům přehled o "měkkých" manažerských tématech, podaný v praktických souvislostech, a připravit je na praktické užívání dovedností v životě i práci. Předmět bude interaktivní, složený z výkladu, řešení praktických případů a aplikačních diskusí.
Je vítáno, když si studenti připraví reálné kauzy, které řeší, a obohatí jimi naše diskuse. Předmět počítá s aktivní prací studentů nejen v průběhu setkání, ale i v době mezi nimi.