Charles Explorer logo
🇨🇿

Práce v týmu a praxe v organizacích občanské společnosti II. (kombinovaná forma)

Předmět na Fakulta humanitních studií |
YMN33PTII

Sylabus

Anotace

Předmět je koncipován jako seminář a cvičení, přičemž v každé části mají studenti jiný typ aktivity:

Seminární část se skládá ze třech témat důležitých pro práci s lidmi. Studenti reflektují své zkušenosti ve světle předepsané literatury. V rámci interaktivní výuky trénují konkrétní dovednosti, jako např. procesy vyloučení, řešení konfliktů nebo reflexi vlivu struktury a kultury na sociální realitu.

Cvičení absolvují studenti v rámci povinné praxe. Cílem cvičení v tomto semestru je docházet na praxi do předem vybraných organizací občanské společnosti. Tuto praxi může student doplnit i o praxi ve firmách nebo státní správě a to s ohledem na své téma.

Sylabus

Témata jednotlivých setkání:

Setkání 23.10. 2020; 14.00 – 16.50 hod. - On-line přes MS Teams

Úvodní setkání  

Komunikace, moc, struktura, kultura 

Forsyth, D. R. (2006). Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning. Kapitola 6.  

Sachdev, I. and Bourhis, R. (1985). Social categorization and power differentials in group relations. European Journal of Social Psychology, 15, 415 – 434.  

Moree, D. (2015). Základy interkulturního soužití. Praha: Portál. Kapitola 3.  

Úkol: Reflexe jedné situace a aplikace probírané látky na tuto situaci.    

Setkání 6.11.2020; 14.00 – 16.50 hod. – dle situace prezenčně nebo on-line přes MS Teams  

Práce s lidmi, vedení týmu, procesy vyloučení

Bion, W. (1990). Experiences in Groups. USA: Bank of Books.  

Forsyth, D. R. (2006). Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning.  

Moree, D. (2015). Základy interkulturního soužití. Praha: Portál.    

Konflikt a jeho řešení

Bion, W. (1990). Experiences in Groups. USA: Bank of Books.  

Forsyth, D. R. (2006). Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning.  

Moree, D. (2015). Základy interkulturního soužití. Praha: Portál.  

Úkol: Reflexe jedné situace a aplikace probírané látky na tuto situaci.  

Po celou dobu trvání tohoto třísemestrálního kurzu si student vede portfolio, kam shromažďuje a zaznamenává:

-          Poznámky a podklady z interaktivní výuky

-          Terénní deník z praxe

-          Teoretické texty k studovanému tématu

-          Úkoly      

Zápočet se uděluje za:

Účast na prezenčních setkáních nebo esej vypracovaná na základě povinné a doporučené literatury

Praxe v některé z OOS

Portfolio

Úkoly ke každé absolvované hodině    

Povinná literatura

Bion, W. (1990). Experiences in Groups. USA: Bank of Books  

Forsyth, D. R. (2006). Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning.  

Sachdev, I. and Bourhis, R. (1985). Social categorization and power differentials in group relations. European Journal of Social Psychology, 15, 415 – 434.  

Moree, D. (2015). Základy interkulturního soužití. Praha: Portál.  

Doporučená literatura  

Berne, E. (2005). Principles of Group Treatment.  

Girard, R. (1988). The Scapegoat Format.  

Anotace

Anotace

Předmět je koncipován jako seminář a cvičení, přičemž v každé části mají studenti jiný typ aktivity:

Seminární část se skládá ze třech témat důležitých pro práci s lidmi. Studenti reflektují své zkušenosti ve světle předepsané literatury. V rámci interaktivní výuky trénují konkrétní dovednosti, jako např. procesy vyloučení, řešení konfliktů nebo reflexi vlivu struktury a kultury na sociální realitu.

Cvičení absolvují studenti v rámci povinné praxe. Cílem cvičení v tomto semestru je docházet na praxi do předem vybraných organizací občanské společnosti. Tuto praxi může student doplnit i o praxi ve firmách nebo státní správě a to s ohledem na své téma.