1. Úvod
2. Obecný historický rámec I. - pozdní socialismus (specifika atd.)
3. Obecný historický rámec II. - pozdní socialismus (specifika atd.)
4. Folk a šedá zóna?
5. Folk jako kontrakultura vs. folk jako součást systému
6. Různé definice folku - přehled
7. Legislativní rámec definující sféru oficiální hudby
8. Sdružení písničkářů Šafrán
9. Sekce mladé hudby
10. Letní folkové festivaly jako místa deteritorializace autoritativního diskurzu
11. Represe směřovaná proti folku
12. Sebeobraz folkových písničkářů po roce 1989 (srovnání s dobovými vzpomínkami)
13. Zhodnocení
Studentům bude představen folk v Československu (s přesahy k jiným polooficiálním hudebním žánrům a k jiným zemím střední a východní Evropy) nikoli jako „místo protestu“ (laicky „protestu proti komunismu“…), ale jako fenomén, jehož pomocí lze zahlédnout potenciál pozdně socialistického systému zahrnovat a zpracovávat do sebe i prvky transgrese – navzdory obecnému pocitu, že šlo tehdy již o zkostnatělou společnost neschopnou vývoje. Řečeno ještě jinak, folkové společenství nebude zobrazeno jako místo „vně“ systému (něco jako „venku komunismus, uvnitř – na koncertu – svoboda“), ale naopak jako plnohodnotná součást systému, jako místo, jehož prostřednictvím se nejen obnovovalo, ale dokonce posilovalo společenství v pozdně socialistickém
Československu.