Thematic blocks:
1. Folk music as a social phenomenon in the late-socialist Czechoslovakia
2. Czech folk music among ‘gray zone’ – political opposition – state power in the 1970s and 1980s
3. Jaromír Nohavica as a case study (problems of bargaining with the state institutions in 1980s)
4. Folk music after 1989 (the loss of its Impact in new political system)
Studentům bude představen folk v Československu (s přesahy k jiným polooficiálním hudebním žánrům a k jiným zemím střední a východní Evropy) nikoli jako „místo protestu“ (laicky „protestu proti komunismu“…), ale jako fenomén, jehož pomocí lze zahlédnout potenciál pozdně socialistického systému zahrnovat a zpracovávat do sebe i prvky transgrese – navzdory obecnému pocitu, že šlo tehdy již o zkostnatělou společnost neschopnou vývoje. Řečeno ještě jinak, folkové společenství nebude zobrazeno jako místo „vně“ systému (něco jako „venku komunismus, uvnitř – na koncertu – svoboda“), ale naopak jako plnohodnotná součást systému, jako místo, jehož prostřednictvím se nejen obnovovalo, ale dokonce posilovalo společenství v pozdně socialistickém
Československu.