Témata výuky:a) teorie a nejdůležitější pojmy:- systém a jeho řízení- systémová účelnost, stabilita, funkčnost a efektivita- specifika uzavřených a otevřených systémů- části systému a jejich funkce- monitoring jakosti chodu systému- kritická místa a metody prevence systémového selháníb) cvičení a úkoly k dosažení dovedností:- k získání potřebných informací a dosažení základních dovedností budou používány především: přednášky, používány případové studie, rozebírány výstupy skupinových prací, vedeny diskuse a bude používáno dalších metod. Zvláštní pozornost bude věnována kritickým místům procesu řízení změny, zejména pak:- schopnosti identifikace povahy změny a navržení adekvátní reakce na změnu- dále pak plánování metod vedoucích k eliminace odporu vůči změně Doporučená literatura:Černý, J. (2001): Základy teorie systémů.
Praha: VŠE v PrazeGladkij, I. (2003) : Management ve zdravotnictví. Brno: Computer PressGladkij, I. (2000): Úvod do zdravotní politiky, ekonomiky a sociologie zdravotnictví.Olomouc: Vydavatelství Univerzity PalackéhoGunderson, L.
H.; Holling, C.S. (2001): Panarchy: Understanding Transformations in Systems of Humans and Nature. Island PressHolčík, J. (1995): Východiska tvorby a hodnocení zdravotnických systémů.
Praha: Ministerstvo zdravotnictví ČR<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; L
This course aims to develop students' systematic problem-solving skills. Students learn how to not only define system vitality and systemic problems, but also to design, eventually to improve the existing systems, and to solve conflicts between the system and its surroundings.