témata výuky:a) teorie a nejdůležitější pojmy: konstruktivní kritika a zpětná vazba, rozvojovásupervize, kompetence supervizora při vedení individuálního supervizníhorozhovorub) cvičení a úlohy k dosažení dovedností Literatura:Page,S.; Bosket, V. (2001): Supervising the Counsellor a Cyclical Model.Taylor andFrancis Group, Philadelphia.Power,S. (1999): Nursing Supervision. A Guide for clinical practice.
SagePublicatinons. LondonHayesová,N. (1998): Základy sociální psychologie.
Portál, Praha.Stuchlíková, I.(2002): Základy psychologie emocí. Portál, Praha.
Student si osvojí základní znalosti a dovednosti k vedení individuální supervize.
Student umí vyjednat supervizní dohodu a supervizní kontrakt, umí vést profesionálně rozhovor, umí rozeznat známky dobré praxe v oblasti poskytované supervize, umí rozeznat standardy, které musí být naplněny
(profesion ální kompetence, etický kodex aj.), umí rozeznat a rozvíjet kompetence supervizanta
Témata výuky:teorie a nejdůležitější pojmy: zadavatel supervize a supervizní dohoda, příprava supervizantů, identifikace potřeb vlastního rozvoje, zjišťování potřeb supervizanta, supervizní kontrakt, moc v supervizi, témata a zaměření supervize, zpětná vazba a sebereflexe, rozvojová supervize, kompetence supervizora při vedení individuálního supervizního rozhovoru, cvičení a úlohy k dosažení dovedností – nácvik vedení supervizního rozhovoru se zpětnou vazbou, analýza nahrávek.