Student i jeho konzultanti jsou vázáni pravidlem mlčenlivosti o veškerých skutečnostech, o nichž se student dozví v souvislosti se svou praxí. Student odevzdává podrobnou zprávu z praxe dle instrukcí v Moodle.
* Povinná literatura:
KELLER, J. Sociologie organizace a byrokracie. 2. přepracované vydání. Praha: Sociologické nakladatelství. 2010. 182 s. ISBN 978-80-86429-74-8
* Doporučená literatura:
BEDRNOVÁ, E., NOVÝ, I. Psychologie a sociologie řízení. 2. rozšířené vydání. Praha: Management Press. 580 s. ISBN 80-7261-064-3.
LUKÁŠOVÁ, R. Organizační kultura a její změna. Praha: Grada Publishing. 237 s. ISBN 978-80-247-2951-0.
* Studijní opora:
Naskenované texty a dokumenty zahraniční a domácí k jednotlivým tématům vložené v Moodle.
Poskytnout v rámci studia studentovi příležitost k transferu naučeného do reálných situací praxe a rozvinout akční učení ve smyslu Kolbova cyklu.
Praxe řízení II navazuje na Praxi řízení I. (viz podrobnosti k celému předmětu) a na výuku předmětu Teorie a praxe
řízení organizace i dalších předmětů oboru.
Témata a průběh praxe
Praxe probíhá přímo v sociálních nebo zdravotních organizacích a je zaměřena na řídící procesy. Student realizuje
Praxi I. a II. v průběhu dvou let studia dle kontraktu praxe, který uzavírá s organizací praxe v průběhu prvního semestru. V kontraktu jsou definovány cíle praxe v každém ročníku, které na sebe postupně navazují. Student na praxi zpracovává konkrétní úkoly vyplývající z výuky relevantních předmětů daného semestru a to na základě zadání učitele. Průběh praxe je konzultován průběžně elektronicky i osobně s učitelem individuálně a v rámci seminářů zejména k předmětům Diagnostika organizace a Teorie a praxe řízení organizací, ale také výuky výzkumných metod aj.- předmět navazuje na většinu předmětů studia.
Smyslem praxe je umožnit studentům aplikovat a integrovat nově nabyté poznatky a dovedností z ostatních odborných předmětů. Zároveň praxe pomáhá ve zkvalitňování řízení organizaci, ve které je prováděna.
Management organizace, která studenta na praxi přijímá, jej musí vnímat především jako odborníka na řízení a tudíž i externího pracovníka, který je schopen identifikovat organizační problémy a následně pomoci s jejich odstraňováním.
Cíle/výstupy: - umí podporovat a facilitovat proces rozvoje organizace dle dojednaného pl ánu a v souladu s posláním organizace a s přihlédnutím k právům a potřebám uživatelů a efektivitě služby.
- umí vyhodnotit změnu
Postup: 1) Výběr vhodné organizace a určení kontaktní osoby 2) Podpis kontraktu 3) Zpracování plánu provedení praxe a její provedení 4) Zhodnocení praxe 5 ) Zavedení změny v organizaci 6) Vyhodnocení