* OKRUH 1:
Marketing sociálních služeb. Tento blok zkoumá změny ve struktuře poskytování sociálních a zdravotních služeb v posledních desetiletích z evropské srovnávací perspektivy. Zkoumá výhody a omezení decentralizace a dekoncentrace, výběrových řízení a privatizace ve vztahu k potřebám uživatelů služeb.
Četba k okruhu:
RECMANOVÁ, Adéla. Privatizace sociální práce v kontextu neoliberalismu. Czech & Slovak Social Work/Sociální Práce/Sociálna Práca, 2019, 19.3.
ZARTALOUDIS, Sotiris. Privatization Against the European Social Model: A Critique of European Policies and Proposals for Alternatives - Edited by M. Frangakis, C. Hermann, J. Huffschmid and K. Lóránt. JCMS: Journal of Common Market Studies [online]. Oxford, UK: Blackwell Publishing, 2010, 48(4), 1157-1158 [cit. 2021-12-10]. ISSN 0021-9886. Dostupné z: doi:10.1111/j.1468-5965.2010.02105_10.x online CUNI
* OKRUH 2:
Ovlivňování systémů a advokacie: Znalost toho, jak se přijímají politická rozhodnutí a zákony, je pro práci sociálních a zdravotnických pracovníků klíčová. Proto tento oddíl seznamuje s fázemi konzultací, v nichž se rozhoduje o zákonech. Ukazuje, v jakých bodech lze v různých formách lobbingu zefektivnit obhajobu zájmů "bezhlasých" částí společnosti. V rámci okruhu jsou akcentována tato témata: Nástroje vlády; Stranické systémy v historické perspektivě; Přijetí právních předpisů parlamentem; Body ovlivňování sociální legislativy (lobbing, kampaně).
Četba kokruhu: