Každý student s podporou vyučujícího vyhledá organizace, ve kterých by mohl vykonávat praxi řízení. Připraví se na vyjednávání, zkusí si vyjednat předmět praxe, uzavře kontrakt o provedení praxe řízení a připraví plán praxe, který přednese ostatním studentům a získá od nich a od vyučujícího zpětnou vazbu na jeho obsah. Praxe řízení může být realizována i v zahraniční, nicméně především v organizacích, které poskytují zdravotní anebo sociální služby.
* Povinná literatura:
DRUCKER, P. F. Výzvy managementu pro 21. století. 1. vyd. Praha: Management Press, 1999. 187 s. Knihovna světového managementu. ISBN 80-726-1021-X.
KOTTER, J. Vedení procesu změny: osm kroků úspěšné transformace podniku v turbulentní ekonomice. 1.vyd. Praha: Management Press, 2000. 250 s. ISBN 80-726-1015-5.
* Doporučen á literatura:
Dokumenty zveřejněné elektronicky.
* Studijní opora:
VRZÁČEK, P. Praxe řízení. Krok za krokem. Praha: FHS UK.
Naskenované texty a dokumenty vložené v Moodle. http://moodle.fhs.cuni.cz/course/view.php?id=485
Každý manažer musí být schopen v řízených organizacích identifikovat tzv. okénka příležitostí (Drucker), vytvářet aliance pro podporu potřebných organizačních změn a následně i tyto změny řídit (Kotter). Praxe řízení je jakousi simulací tohoto procesu. K tomu, aby proběhla úspěšně, tzn., aby se studentovi během dvou let podařilo zavést minimálně jednu organizační změny, je však potřeba intenzivní studentova příprava a také podpora ze strany vyučujících a také ostatních studentů. Cíle/výstupy - umí definovat předmět praxe a vyjednat jej v organizaci - umí sestavit plán praxe řízení a získat pro něj v organizaci podporu - dokáže realizovat cíl praxe a hledat způsoby jeho naplňování v měnících se vnitřních i vnějších podmínkách Témata:
1) dosavadní zkušenosti s předmětem Praxe řízení, desatero jejího úspěšného zvládnutí
2) volba organizace, výhody a nevýhody volby vlastního zaměstnavatele
3) kontrakt a předmět praxe řízení, smlouva o provedení praxe řízení a její náležitosti
4) vyjednávání předmětu praxe – nácviky, zpětná vazba
5) plán praxe řízení a jeho sestavení, formální náležitosti, přístupy k jeho tvorbě
6) vyjednávání o plánu praxe řízení – nácviky, zpětná vazba, finalizace
7) identifikace rizik a způsobů jejich řízení
8) vstup do organizace, organizační kultura, řešení střetů praktikanta s existující organizační kulturou
9) autorství výstupů praxe řízení, právní aspekty, prevence konfliktu
10) kontaktní osoba a spolupráce s ní, komunikace, potenciální konflikty a jejich řešení
11) psychohygiena praktikanta, využití intervize a supervize při praxi řízení
12) evaluace, práce s chybou, další manažerských rozvoj praktikanta
13) reportování, etika v manažerské praxi V případě přechodu na online výuku bude tato probíhat v MS Teams,požadavky k atestaci predmětu se nezmění.Účast bude zaznamenána tamtéž.