60 hod. samostatné terénní práce s průběžnými elektronickými konzultacemi a individuální supervizí a zpracování seminární práce (cca 30hod.)
Praxe je provázena v předmětech videoanalýza II a Skupinová intervize a vzájemné konzultování. Individuální konzultace probíhají v den výuky a prostřednictvím emailu a skypu.
Praxe je uskutečňována na nových pracovištích, individuálně a/nebo v týmech, na základě vyjednaného kontraktu s pracovišti sociálních nebo zdravotních služeb, které zahrnují sociální práci, nebo ve školách, jejichž studenti docházejí na praxi v sociální práci nebo v příbuzných pomáhajících profesích..
Témata výuky:
Student pokračuje v praxi supervize v rámci uzavřených kontraktů a při ukončení procesu hodnotí „úspěch“.
Ze strany školy je požadováno minimálně osm sezení přímo poskytované supervize v jednom supervizím procesu pro účely kazuistiky.
Dále student supervize vyjedná možnost provázet vzdělávací supervizí jednoho studenta či začínajícího pracovníka v procesu jeho zaučení a zvládnutí odborných kompetencí v určité profesionální specializaci. Vyjedná s ním program učení a bude jej supervidovat. Na konci proces vyhodnotí dle kritérií vyjednaných v kontraktu.
Celkový počet sezení „učební supervize“ v praxi II a III je min. 20. Celkový počet 120 hodin praxe se týká přípravné, realizační i závěrečné (hodnotící) supervizní práce i další práce na získání důkazů o kompetencích, které se student rozhodne doložit do portfolia.
Student je v průběhu této práce pod individuální supervizí v rozsahu min. 6 hodin, pod skupinovou supervizí/intervizí v rozsahu 36hod.(včetně analýzy videa) a 4hod. tutoringu.
Předmět navazuje na další předměty této specializace, zejména předměty praxe supervize II, videoanalýza II a
Skupinová supervize a vzájemné konzultování..
Cíle /výstupy
- splňuje vybrané kompetence supervizora, které jsou relevantní ke zvolené formě supervize a vyjednané zakázce
(příp. další pro které se rozhodne a doloží je v portfoliu)
- umí rozeznat vliv organizačního kontextu a chování členů organizace na problémy řešené v supervizi zaměstnanců
- rozumí tomu, co je vzdělávací supervize a čím je specifická
- praktikuje základní metody supervize a realizuje je v souladu s kritérii dobré praxe a kontraktem supervize v odborných školách či organizacích sociálních nebo zdravotních služeb
- při realizaci školní supervize systematicky rozvinul a zdokumentoval své dosavadní znalosti a zkušenosti z oblasti sebereflexe a vlastní supervize, s metodami práce s klienty a se skupinami, a ze vzdělávání dospělých v portfoliu supervizora.