21.2. Úvod, Platón: Ión, Hippias větší, Ústava (pasáže věnované umění/kráse) 28.2. Immanuel Kant: Kritika soudnosti I. 6.3.
Immanuel Kant: Kritika soudnosti II. 13.3. Hans Gadamer, Aktualita krásného 20.3.
Arthur C. Danto, The Abuse of Beauty/Transfiguration of the Commonplace/After the End of Art 27.3.
Theodor Adorno, Estetická teorie (pasáže "Ke kategoriím ošklivosti, krásy a techniky") 3.4. Umberto Eco: Struktura nevkusu/Otevřené dílo 10.4.
Georges Bataille: Řeč květin/Erotismus + Véronique Nahoum-Grappeová: Kánony ošklivosti + Baldine Saint Gironsová: Rizika ošklivosti, vytržení z poklidu krásna (Umění, krása, šeredno) 17.4. Krása a estetika OOO I.: Graham Harman 24.4.
Krása a estetika OOO II.: Timothy Morton 15.5. Shrnutí
Funguje Platón v kontextu digitální estetiky? Má "starý dobrý" Kant či Gadamer ještě co říci k současnému světu? A je vůbec aktuální, udržitelný či přijatelný fenomén krásy? Kurz se prostřednictvím navazujících exkurzů ke klasickým textům, věnujícím se kráse, bude věnovat aplikaci vybraných tezí na současné estetické, umělecké i každodenní fenomény (zejména týkajících se lidské tělesnosti).
Obecně se kurz věnuje prostřednictvím teoretických přednášek a řady seminárně vedených analýz rozboru vizuální rétoriky vybraných klíčových kulturních fenoménů a vizuálních dimenzí současné civilizace. Kurz postupuje dvojím způsobem; teoreticky a historicky ukotvuje jednotlivé fenomény a rozplétá jednotlivé symbolické genealogie či obrazné řetězce, čímž umožňuje dané fenomény analyzovat v jejich hloubce, tedy dalece nad rámec jejich mnohdy spíše zatemňující přítomnosti. Aplikací ikonologické analýzy pak kurz exponuje společné rysy a obecnou povahu vizuální rétoriky jako takové, zejména pak její manipulativní a sugestivní charakter.