Témata:
1) Úvod do Processingu, jeho historie, specifičnost, možnosti, implementace.
2) Pracovní plocha, struktura programu, souřadnicový systém, konstrukce elementárních geometrických tvarů.
3) Práce s konstantami a logickými operacemi.
4) Ovládání barvy.
5) Konstrukce křivek.
6) Transformace.
7) Práce s textovými řetězci.
8) Náhoda.
9) Práce s obrazovými reprezentacemi.
10) Dynamický obraz - animace.
11) Objektově orientované programování.
12) Interaktivita.
13) Cesty ke generativnímu designu. V případě zrušení prezenční výuky bude kurz probíhat v prostředí MS Teams.
Kurz je koncipován jako základní proniknutí do standardního programování v počítačovém jazyce, jehož výsledkem je obrazová struktura. Propojuje tak tvořivé výtvarné přístupy s programovacími schopnostmi.
Počítačová technika hluboce pronikla do každodenní intelektuální činnosti, stává se však především souborem spíše nereflektovaných rutin, které mají charakter „černých skřínek“. Záměrem kurzu je orientovat studenta při získání základních dovedností při práci s programovacím jazykem k obecnému pochopení vztahu tvořivé práce a počítačů.
Metodou výuky bude především práce na vlastních vizuálních projektech. Průběžně budou posilovány schopnosti
účastníku rozvíjet ovládání programu a dospět k vlastním individuálním řešením. Výuka následně přejde ke konzultacím nad konkrétní tvorbou. Nezbytností je postupná a trvalá práce na projektu.
Základním prostředím bude program Processing. Znalost programování není pro zápis do kurzu nutná.