Studie zkoumá na vzorku 1221 studentů ČVUT, z toho 947 studentů a 274 studentek ve věku 20–28 let, jakou měrou se v jejich životě podíleli na formování jejich osobnosti se zaměřením na výchovu k pravidelné pohybové činnosti vybrané osoby a instituce. Výsledky potvrzují, že vybrané indikátory se podílí na výchově mládeže ve smyslu kladného ovlivnění ke sportovní činnosti rozdílnou měrou.
U chlapců se o to nejvíce přičiňuj í kamarádi a spolužáci (průměr na 7 bodové Likertově škále 5,37), těsně sledováni rodinou (5,15) a také učiteli tělesné výchovy na vysoké škole (4,79). Na děvčata má největší kladný vliv jejich rodina (5,34), kamarádky a spolužákyně (5,26) a také jejich partneři (5,16).
Nejméně na ně v tomto smyslu výchovně působí učitelé TV na SŠ (4,31 u chlapců; resp. 4,04 u děvčat), naši sportovní reprezentanti (4,30; resp. 4,21) a učitelé TV na ZŠ (4,10; resp. u děvčat dokonce 3,90- což je jediná záporná hodnota ze všech indikátorů).