Příspěvek přináší přehled klíčových kompetencí mentorů klinické ošetřovatelské praxe. Specifikuje jejich kompetence odborné – profesní, psychodiagnostické, komunikativní, organizační a řídící, diagnostické a intervenční, poradenské a konzultativní a také kompetence v oblasti reflexe vlastní činnosti.
Příspěvek dále obsahuje hlavní výsledky dotazníkového šetření realizovaného u studentů UK 2. LF..
Výsledky provedených šetření přispívají k reflexi činnosti akademických pracovníků UK 2. LF a mentorů klinické ošetřovatelské praxe a zároveň jsou i podkladem pro inovativní přístupy ve výuce a také v Certifikovaném kurzu pro přípravu mentorů klinické ošetřovatelské praxe, který realizuje Ústav ošetřovatelství UK 2.
LF a FN Motol ve spolupráci s Katedrou pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové v rámci projektu č. CZ.2.17/3.1.00/33270 s názvem Inovace praktické výuky ošetřovatelství.