Příspěvek pojednává o způsobech využití jednotlivých komunikačních kroků v procesu výuky komunikace bakalářského studijního programu Ošetřovatelství. Ve výuce se zaměřujeme na význam každé etapy komunikačního procesu, jeho pochopení, osvojení a fixaci nových poznatků.
Na modelu komunikace a jeho uplatnění ve výuce se především aktivně podílí studenti. Výuka probíhá interaktivní formou, není jen prostým předáváním nových informací.
Jednotlivé tématické celky vychází ze sylabu daného předmětu, ale jejich preferenci určují sami studenti. Podílí se takto na kooperativním způsobu jednání, který je předpokladem pro nastolení příznivého klimatu ročníku.
Předpokládanou součástí interaktivní výuky je získávání informací ze zdrojů, které si student určuje sám a jejich validitu ověřuje v průběhu výuky. Integrální součástí našeho výukového procesu je vedení diskuze k aktuálním tématům, umění formulace myšlenek, názorů, postojů a možnost sebereflexe a sebehodnocení studentů na základě zpětné vazby.