Tato studie je zaměřena na reliabilitu hodnocení základních plaveckých dovedností u předškolních dětí. Úroveň plaveckých dovedností u zmíněné populace nemůže být ještě testována podle uplavané vzd álenosti nebo dosaženého času, protože děti mnohdy ještě nejsou schopny uplavat alespoň 10 metrů samostatně. Jejich úroveň předběžných plaveckých dovedností byla proto testována sedmi předběžnými plaveckými testy.
Míra splnění testu byla hodnocena třemi nezávislými hodnotiteli. Ke stanovení reliability přitom nestačí pouze uvažovat tzv. inter-rater reliabilitu, protože rovněž testy jsou dalším zdrojem chyby měření.
V tomto článku je proto představena teorie zobecnitelnosti jako vhodný nástroj pro řešení podobných situací, protože je zde přípustné brát do úvahy i více než jeden zdroj chyby měření, než jak tomu je v klasické teorii testů. Celá měřící procedura byla opakována po dvou týdnech.