Charles Explorer logo
🇨🇿

Vztah mezi motivací k učení se fyzice a typem školy, pohlavím žáků, rokem studia a dalšími faktory

Publikace na Matematicko-fyzikální fakulta |
2010

Abstrakt

Tento článek se zabývá vybranými výsledky dotazníkového šetření, které bylo uskutečněno v letech 2006 – 2008 v České republice. Téměř 1900 žáků druhého stupně základních škol a více než 2000 žáků středních škol vyjádřilo svoje názory k následujícím tvrzením: Učím se fyziku, protože – chci mít dobré známky; moji rodiče chtějí, abych měl/a dobré známky; budu potřebovat fyziku během dalšího studia na SŠ nebo VŠ; mám rád/a fyziku; myslím si, že fyzika je důležitá; moji rodiče si myslí, že fyzika je důležitá; chci vědět, jak fungují věci kolem mě; budu potřebovat fyziku ve svém budoucím povolání.

Odpovědi byly analyzovány podle typu školy, kterou žáci navštěvují, podle jejich pohlaví, roku studia a dalších faktorů.