V současnýh školách je možné pozorovat značný posun ve vnímání, metodách práce i ICT kompetencích. Současní žáci jsou v porovnání se svými o 10 let staršími spolužáky jiní.
Dobrý učitel by měl vhodně reagovat na tyto změny užíváním vhodných edukačních přístupů. Jedním z psychodidaktických principů, který by mohl mít na naše současné žáky pozitivní vliv je konstruktivizmus.
Tento systém se vyznačuje konstrukcí poznání samotnými žáky. Je to systém, ve kterém učitel - průvodce světem informací - pomáhá žákům stavět nové poznatky na jim již známé základy.
V rámci konstruktivizmu existuje celá řada dostupných interaktivních aplikací - applety. Tento článek je rozdlen na dvě části.
V první je uveden přehled a využití některých s chemií spojených appletů, ve druhé jsou uvedeny ověřené databáze funkčních, v chemii využitelných appletů. V závěru článku je naznačen možný přístup k používání appletů a jsou diskutovány i možné s nimi spojené překážky.