Příspěvek představuje dílčí výsledky výzkumu uskutečněného formou pedagogického experimentu ve dvou sedmých třídách ZŠ. Cílem bylo zjistit zda percepční citlivost českých žáků vůči anglické střední středové neutrální hlásce schwa může být zvýšena pomocí souboru výslovnostních aktivit, které byly zařazeny do výuky anglického jazyka. Úroveň percepce byla zjištěna v počáteční a konečné fázi experimentu pomocí testu, který byl pro tuto příležitost speciálně vytvořen.
Zatímco žáci v experimentálních skupinách trénovali percepci a produkci schwa, v kontrolních skupinách toto procvičování neprobíhalo. Srovnání dat z doby před začátkem experimentálního působení a o tři měsíce později ukazuje, že v některých částech testu došlo ke statisticky významnému zlepšení v experimentálních skupinách.
Autorka se dále zabývá vztahem mezi jednotlivými aktivitami a testovacími úlohami.