Existují různé možnosti regulace dopravy jako jsou daně, zpoplatnění kongescí a administrativní regulace. K efektivnímu rozhodnutí je třeba rozumět hlavním faktorům ovlivňujícím dopravní chování.
Pokud je důležitým faktorem cena paliva, potom je možné ve veřejné politice využít k ovlivnění dělby přepravní práce environmentální zdanění, jinak je třeba použít jiné nástroje. Je proto zapotřebí analyzovat důležitost cen paliv pro podíl dopravních modů.
Toto téma bylo zkoumáno za využití různých metod a souborů dat. V tomto článku se snažíme využít informací z databáze "Urban Audit" a statisticky analyzovat determinanty dělby přepravní práce na cesty do práce.
Ačkoli kvalita a reliabilita dat databáze "Urban Audit" vylučuje jasnou odpověď, ukazují naše výsledky, že cena paliva je mezi determinantami rozdělení dopravních modů. Ukazujeme, že schopnost predikce ceny paliva je v evropských regionech různá.