Do vytvořeného prostředí jsou vkládány např. materiály, z nichž ve svých prezentacích a přednáškách vychází garant předmětu i ostatní vyučující, včetně četných externích lektorů - odborníků z řad justice, státní správy, partnerů sociálního dialogu atd. Pro příslušný předmět vytvořené prostředí funguje jako klasické úložiště dat, ze kterého mohou studenti předmětu čerpat (stahovat či sdílet) prezentace, sylaby, foto-dokumenty a další uložená data, přičemž prostředí též umožňuje pomocí "prokliků" na odkazy navštěvovat další, vyučujícím doporučené stránky či pomocí "linků" přesměrovat studenty např. na doporučené knihovní fondy, prodejny odborné literatury nabízející doporučenou literaturu, integrované informační portály apod.
Výraznou "přidanou hodnotou" je fakt, že vytvořené multimediální prostředí poskytuje studentům např. též možnost, využít integrální testovací rozhraní, tak, že na vložených testech (připravených garantem, který je současně správcem výukového prostředí pro daný předmět) si mohou studenti vzdáleným přístupem ověřovat nabyté znalosti formou řešení testových příkladů apod. (FRVŠ projekt 1011/2011)