V době kolem roku 1748 vyzdobil Jan Kryštof Handke nástěnnými malbami a oltářními obrazy kostel Panny Marie na Předhradí v Olomouci. Kostel byl za reforem Josefa II. odsvěcen a roku 1846 stržen.
Představu o původní bohaté výzdobě jeho interiérů podal o dva roky později ve svém popisu zničeného kostela J. W.
Bernowský. Ve sbírkách Vědecké knihovny v Olomouci se nově podařilo nalézt jednu kresbu s námětem Uctívání bronzového hada.
Kresbu daroval knihovně roku 1878 malíř Josef Reinhart s přípisem, že se jedná o Handkeho práci pro zaniklý kostel na olomouckém Předhradí. Námět kresby velmi dobře odpovídá popisu jednoho pole nástěnné malby od J.
W. Bernowského.
Malba prý byla považována za nejlepšího Handkeho realizaci v tomto kostele. Jak se podařilo zjistit, ideátorem kompozice s Mojžíšem byl Hans Rottenhammer, který roku 1599 vytvořil tuto kompozici ve formě grafického listu.
Olomoucká kresba byla pomocí techniky carta oleata podle grafického listu obkreslena. Zatímco o převzetí kompozice a jejím druhotném využití v rámci kostela Panny Marie na Předhradí nelze pochybovat, s Handkeho autorstvím kresby se navzdory Reinhartovu přípisu není možné ztotožnit.
Kresba však poukazuje na jeden z Handkeho inspiračních zdrojů, dílo Hanse Rottenhammera.