Problém rekonstrukce ploch z množiny bodů se objevuje v mnoha vědeckých a technických aplikacích. V našem případě se speciálně zaměříme na rekonstrukci ploch s cílem vizualizovat reálná data.
Specifická úloha, kterou řešíme, je zadaná pomocí neorganizované konečné množiny bodů v prostoru na vstupu, přičemž úkolem je vytvořit rekonstruovaný povrch plochy takový, že body vstupní množiny leží na nebo blízko povrchu. Předpokládáme, že vstupní množina bodů odpovídá v prostoru reálné ploše, avšak žádné další informace o jejich struktuře k dispozici nemáme.
Reálná data pro vstup lze získat 3D skenováním. Výslednou rekonstruovanou plochu chceme obdržet v co nejkompaktnějším tvaru, tj. vyjádřenou pokud možno parametricky nebo implicitně.
V konečné fázi bude rekonstruovaná plocha vizualizovaná jako 3D model v modelovacím programu. Určení procesu, který povede k získání rekonstruované plochy, a představení jednotlivých fází rekonstrukce povrchů je hlavním předmětem našeho příspěvku.