Kapitola se zabývá projektem Erweiterte Kinderlandverschickung (KLV) a jeho realizací na území Protektorátu Čechy a Morava v letech 1940-1945. Autorka se zajímá o genezi projektu a jeho organizací na říšské a protektorátní úrovni.
Důraz klade také na problematiku nacistické výchovy z hlediska konceptu "Erziehung zur Volksgemeinschaft", vytváření sítě táborů v českých zemích a shrnuje též situaci na konci druhé světové války a řešení. V závěrečné části kapitoly autorka poukazuje na problematiku interpretace KLV v poválečných letechKapitola se zabývá projektem Erweiterte Kinderlandverschickung (KLV) a jeho realizací na území Protektorátu Čechy a Morava.
Autorka se zajímá o genezi projektu a jeho organizací na říšské a protektorátní úrovni. Důraz klade také na problematiku nacistické výchovy z hlediska konceptu "Erziehung zur Volksgemeinschaft", vytváření sítě táborů v českých zemích a shrnuje též situaci na konci druhé světové války a řešení.
V závěrečné části kapitoly autorka poukazuje na problematiku interpretace KLV v poválečných letech.