Předmětem zkoumání je obsah toho, co je implicitně normativní na zjištěních a výkladech vědeckého výzkumu (research-based knowledge) v případě, když je učitelům a vychovatelům jako inspirace k vedení mravní výchovy dětí školního věku nabízen výzkum morálního vývoje dětí od J. Piageta.
Smyslem je indikace pojmové a ideologické komplexnosti nabídky. Vzhledme k tomu, že jsou učitelé vyzýváni, aby dětem umožnili vyjednávání pravidel v dětských hrách, je analyzovaná Piagetova teorie role her v morálním vývoji dětí.
Vyložena je Piagetova koncepce her jako nabízejících fakultativní příležitost k překonávání morálního realismu. Zvažována je možnost, že hry nabízejí formu, ve které děti mohou kultivovat svůj smysl pro spravedlnost rovnosti a slušnosti prostřednictvím užívání si sociálního potěšení ze zahrávání si se spravedlností zasluhovosti (soutěže, kuličky) a se spravedlností poslušnosti (šikanování, schovávaná).