Vzdělávací projekt Talnet se realizuje ve postupně rozvíjeném online prostředí podle potřeb aktivit a způsobů práce s cílovou skupinou projektu, potenciálně nadanými žáky ve věku 13 - 19 let se zájmem o přírodní vědy. Hlavními cíly projektu je identifikace, rozvoj a pomoc při uplatnění nadání žáků se zájmem o obory přírodovědné, technické a matematiku.
Stejně jako se liší nadaní, liší se i metody práce s nimi. Příspěvek ilustruje dosavadní výsledky a zkušenosti s vývojem a nasazením ICT-online prostředků, jichž bylo od začátku projektu v r. 2003 dosaženo.
Pozornost je vedle nástrojů na stimulaci online studijních aktivit soustředěna na podporu a efektivní využití komunikace jak vertikální (mezi ž ákem a instruktorem), tak horizontální (mezi žáky). Zvláštní pozornost věnujeme prostředí pro podporu online týmových "badatelských" činností.
Ukazuje se, že vysoký stupeň integrace prostředků pro asynchronní, synchronní i prezenční aktivity, je pro tuto věkovou skupinu zásadní.