Charles Explorer logo
🇨🇿

Dospívající v pěstounské péči

Publikace na Matematicko-fyzikální fakulta, Pedagogická fakulta, Fakulta humanitních studií |
2011

Abstrakt

Prezentace výsledku projektu GAUK prostřednictvím posteru na konferenci. Cílem projektu bylo identifikovat strukturální procesy a adaptability v rodinách, které se vyskytnou po umístění v pěstounské či hostitelské péči.

V tomto rámci byla poznornost zaměřena na případy, kdy dětí staršího školního věku úspěšně uvedeny do rodinného systému. Byly stanoveny tři výzkumné oblasti: Jaké jsou mechanismy, které pěstouni považují zajištění funkčnosti rodiny Jak pěstouni vidět proces formování vztahu s novou teenagera, který byl umístěn do rodiny? Jak dítě subjektivně pociťuje své umístění v pěstounské rodině (motivace, subjektivní přínos, vyhlídky).

Respondenti byli složeni ze členů rodin, které prokázaly dlouhodobou funkčnost, Rodiče byli identifikováni jako potenciální pěstouni na základě šetření, museli pečovat nejméně o jedno adoptované dítěte, který se dostal do rodiny v pozdějším věku a museli se starat po dobu nejméně jednoho roku o dítě staršího školního věku dítěte. Výzkum probíhal v letech 2009 a 2010, byla použita kvalitativní metodologie.