Pedagogický výzkum se v případ ě, že existují dílčí vzdělávací programy vypracované na základě poznatků příslušné oborové didaktiky, může soustředit na to, jak je v souladu záměr autorů a realizace programu. Dále může být zaměřen na to, k jakým výsledkům žáků tento program vede v závislosti na různé aspekty jeho realizace.
Autoři programů mohou takto získat informace o tom, jak je potřeba program upravit, vzdělávací politika a vzdělavatelé učitelů informace, jakou podporu učitelé pro zkvalitnění své praxe potřebují, praxe může získat mj. zdůvodněná, vědecky doložená doporučení, jaké postupy jsou v souladu se záměry tvůrců programů a případně také, jaké postupy vedou k lepším výsledkům žáků. Přehledová studie představuje přístup ke zkoumání souladu intervenčního či vzdělávacího programu v úrovni zamýšlené a reality jeho uskutečňování označovaný pojmem implementační fidelita (fidelity of implementation).
Studie vymezuje pojem, shromažďuje argumenty, proč by měla být implementační fidelita zjišťována a popisuje přístupy k jejímu zkoumání. Zabývá se vztahem mezi implementační fidelitou a výsledky ve vzdělávání a stručně referuje o stavu bádání v této oblasti.
Podrobněji popisuje příklad kvalitativního přístupu ve zkoumání fidelity. Studie dále popisuje faktory ovlivňující úroveň implementační fidelity, které byly identifikovány v zahraničních výzkumech.