Charles Explorer logo
🇨🇿

Inkluzivní vzdělávání: sborník textů pro budoucí pedagogy

Publikace

Abstrakt

CD-ROm vydaný v rámci projektu FRVŠ č.895/2011 (Inkluzivní vzdělávání: tvorba nového kurzu) prezentuje texty editorek sborníku (Evy Janebové a Adély Lábusové) ale i dalších 6 expertek za akademické půdy i MŠMT (Hany Kasíkové, Lenky Felcmanové, Kláry Laurenčíkové, Jany Kargerové, Jany Staré, Pavly Polechové) k tématu inkluzivního vzdělávání (celkem 235 normostran). Sborník byl vytvořen primárně pro budoucí pedagogy jako komplexní vhled do problematiky inkluzivního vzdělávání a práce s diverzitou ve třídě, neboť tato problematika v odborné přípravě budoucích pedagogů (i.e. ne speciálních pedagogů) doposud značně absentuje.

Texty jednotlivých se týkají nejpeve teoretického mezinárodního i historického kontextu inkluzivního vzdělávání a konceptu diverzity ve vzdělávání, dále českého legislativního rámce, tématu spolupráce s rodiči, inkluzivního výzkumu, velká pozornost je věnována pro-inkluzivním strategiím výuky a třídnímu klimatu. Sborník obsahuje jako doplňkové texty k hlavním kapitolám také kazuistiky dětí s různými individuálními vzdělávacími potřebami, ale i příklad spolupráce rodiny a školy vypracované samotnými rodiči nebo učiteli.