Charles Explorer logo
🇨🇿

Inovativní přístupy k rozvoji didaktických znalostí obsahu u studentů učitelství

Publikace na Pedagogická fakulta |
2011

Abstrakt

Příspěvek prezentuje poznatky a zkušenosti autorky z procesu rozvíjení didaktických znalostí obsahu u studentů učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů ve výuce didaktických kurzů a pedagogické praxe. Cílem článku je seznámit s vybranými metodami a technikami diagnostikování, rozvíjení a utváření didaktických znalostí obsahu se zaměřením na konstruování studentova pojetí výuky a rozvoj reflektivních a sebereflektivních dovedností v procesu stávání se učitelem.

Jedná se o prezentaci konstruktivistických modelů práce, činnostně orientované výuky, mikrovyučování a využití moderních komunikačních technologií. Podrobnější informace jsou zaměřené na možnosti a meze metody mikrovyučování, práce se studentským portfoliem a možnosti e- learingového kurzu v průběhu pedagogicko psychologické praxe.