Charles Explorer logo
🇨🇿

Rozšířená realita jako předmět výzkumu v oblasti pedagogiky

Publikace na Pedagogická fakulta |
2011

Abstrakt

Předkládaný příspěvek má za cíl představit výzkum, který se zabývá úlohou rozšířené reality ve vzdělávání a její rolí v systému didaktických prostředků. Fenomén rozšířené reality není zcela nový, významnější studie v této oblasti je možné sledovat již na počátku 90. let minulého století.

Nicméně význam rozšířené reality výrazně narůstá v posledních letech, a to zejména díky rozvoji přenosných tzv. 'smart' zařízení. Rovněž dřívější úvahy o využití technologie rozšířené reality ve vzdělávání, víceméně v rovině teoretické, se díky danému rozvoji a cenové dostupnosti těchto zařízení stávají již uskutečnitelnými i ve školní praxi.

Příspěvek se snaží rozkrýt problematiku rozšířené reality ve vzdělávání a ukázat možný směr výzkumu v dané oblasti, který by vedl k hlubšímu didaktickému uchopení této technologie.