Charles Explorer logo
🇨🇿

Analýza image sportovních značek Adidas a Nike

Publikace na 1. lékařská fakulta, Fakulta tělesné výchovy a sportu |
2011

Abstrakt

Tento článek prezentuje výsledky kvantitativního výzkumu zaměřeného na image dvou významných sportovních značek, tedy značek Adidas a Nike. Výzkum byl proveden prostřednictvím písemného dotazování.

Součástí článku je také teoretická analýza image a identity značky a s nimi souvisejících determinantů. Hlavním cílem této práce je na základě výsledků výzkumu identifikovat image značek Nike a Adidas a také komparace zjištěné image značky Nike s identitou této značky zjištěné na základě analýzy sekundárních dat, tedy tím, jak značka vidí sama sebe a jak si přeje být vnímána zákazníky.

Pro účely tohoto výzkumu byl použit dotazník, který byl sestaven pouze pro potřeby tohoto výzkumu. Tento dotazník byl zaměřen na hlavní elementy image značky, tedy na charakteristiky ve spojení se značkou, profil uživatele a výkon značky, osobnost značky a nabídku hodnoty.

V závěru je uvedeno zhodnocení image obou sportovních značek a také jejich vzájemná komparace. Pozitivní vnímání image značky cílovými skupinami je pro firmy velice důležité, neboť jim přináší autoritu a prestiž, což je základem úspěchu a prosperity v současném konkurenčním prostředí na trhu.

Díky pozitivnímu vnímání image značky totiž dochází k vytváření trvalejší a dlouhodobější konkurenční výhody, která spočívá v tom, že zákazníci kupují výrobky nejen kvůli jejich kvalitě, ale také díky reputaci firmy a hodnotám, které jim její výrobek přináší.