Charles Explorer logo
🇨🇿

Modely důvěry v online aukcích

Publikace na Lékařská fakulta v Hradci Králové |
2008

Abstrakt

Příspěvek se zabývá modelováním vztahů důvěry na internetu. Zde velké množství našich interakcí je prováděno za situace, kdy s druhým člověkem nejsme ve fyzickém kontaktu a ani o něm nic nevíme, musíme spoléhat v rámci online systémů na jiné mechanismy.

Pokud používáme určitý online systém, spoléháme sice opět zejména na osobní doporučení svých známých, ale postupně s tím, jak se stáváme účastníky různých virtuálních společenství (sociálních sítí) začínáme spoléhat i na reputační a doporučovací mechanismy implementované v různých online systémech Internetu. V příspěvku jsou popsány různé modely důvěry a on-line systémy, které používají a modelují důvěru na základě těchto modelů, hlavně u online akcí.