Soudobé technologie vytvářející otevřený globální informační a komunikační prostor vystavují učitele do nové pozice, pro níž by též měli být nově připravováni. Způsobilost využívat informační a komunikační technologie a realizovat informační výchovu se stává jedním z podstatných úkolů přípravy učitelů i předpokladů pro výkon učitelského povolání.
Navrhovaný projekt si v souvislosti s uplatňováním Státní informační politiky ve vzdělávání (SIPVz) klade za cíl rozkrýt vývoj, posuny a tendence v problematice dosahování informační gramotnosti ve vysokoškolské přípravě studentů učitelství. Projekt předpokládá realizaci v těchto bodech: 1) Stanovení úrovně informační gramotnosti v signifikantních oblastech IT. 2) Výzkum adekvátní metodiky evaluace v kritériích vstupních/výstupních kompetencí. 3) Vývoj a ověření evaluačního aparátu (prostřed í) pro výzkum vývoje (stavu, posuvů) v oblasti obecné informační a profesně funkční gramotnosti.