Příspěvek se zabývá hlubší analýzou sociálních sít í a jejich možného využití v projektovém vyučování z několika úhlů pohledu. Příspěvek nahlíží na sociální sítě jednak jako na specifický druh webových služeb v reflexi současného trendu používání internetu, jednak jako na typ výukových nástrojů, resp. druh LMS/LCMS (Learning Management System/Learning Content Management System).
Příspěvek se zabývá výukovými aspekty sociálních sítě využitelných v kolaborativních a zejména projektových formách výuky s konstruktivistickým přístupem. Příspěvek rovněž demonstruje možné využití sociálních sítí ukázkou interaktivní webové aplikace určené pro podporu projektově orientované výuky s využitím ICT, zvláště z oblasti multimédií, i v neinformatických předmětech.
Tato aplikace byla vyvinuta cíleně pro podporu výuky a při jejím vývoji se vycházelo z trendů soudobé pedagogické teorie s ohledem na didaktické aspekty technických výukových prostředků z oblasti ICT.