Předmětem práce je popis pronikání zábavy především do zpravodajství a popis reflexe jevu. V první kapitole teoreticky popisuji jev pronikání zábavy do zpravodajského paradigmatu a uvádím základní literaturu k tématu.
V podkapitole ukazuji, v jaké souvztažnosti chápu infozábavu k jiným mediálním konceptům a řadím je od nejobecnějších po konkrétní projevy, jako je právě infozábava. Dále popisuji českou normativní reflexi tématu, a to ve třech odlišných rovinách: v teoretické odborné debatě, v politickém diskurzu, kam řadím i výstupy regulatorních orgánů, a v debatě v publicistickém diskurzu.
Ve druhé kapitole ukazuji a do kontextu zařazuji jednotlivé metodologické pokusy se s pronikáním zábavy vyrovnat. Dále navrhuji po vyhodnocení metodologických přístupů svůj postup výzkumu.
Ve třetí kapitole historicky vykládám nástup zpravodajského paradigmatu v české mediální krajině, pronikání zábavních prvků do něj, nárůst interpretační moci novinářů a ve výsledku v podmínkách komercionalizace uplatnění infozábavních postupů ve zpravodajství. Na základě rozebrání české normativní reflexe jevu a výzkumu pak v závěru navrhuji nový přístup k posuzování průniku zábavy do zpravodajského paradigmatu.