Text vychází z diplomové práce "Produkční ideologie televizního seriálu PROČ BYCHOM SE NETOPILI", která se zabývá výrobním procesem televizního seriálu. Tento proces zkoumá pomocí sémiotických analytických nástrojů. Článek nahlíží na v ýzkum provedený v rámci diplomové práce a na jeho výsledky z jiného úhlu, zabývá se konkrétním formováním produkční ideologie v kontextu kulturálních studií tak, jak jej zkoumá i Elena Levine.
Její rozčlenění pěti základních kategorií ovlivňujících výrobu se stalo inspirací pro analýzy této práce. V rámci pěti vymezených oblastí jsou za pomoci poznatků ze zúčastněného pozorování v textu analyzovány kvalitativní rozhovory se zástupci klíčových profesí, které jsou přítomny procesu tvorby televizního seriálu.
Rozhovory byly vedeny a následně zkoumány metodou zakotvené teorie. Výsledky analýz přinášejí konkrétní svědectví o výrobě českého televizního seriálu, které je podpořeno unikátní insiderskou pozicí výzkumníka.
V pěti oblastech, které umožňují cirkulaci idejí, v analýzách vystupuje do popředí oblast produkčního prostředí, které je z největší části tvořeno producentem seriálu, Českou televizí (Ostrava). Především toto specifické prostředí je zdrojem mytologie výjimečnosti, která je hlavním ideologickým zázemím produkce tohoto seriálu.