Obvykle se kvalita života dětí zkoumá pomocí dotazníků, které zkonstruovali odborníci, tedy dospělí lidé. Relativně málo prací se věnuje tomu, jak samy děti chápou pojem kvalita života a jak ho hodnotí.
Kvalitativní výzkum proběhl u 148 dětí ve věku 8-11 let. Děti řešily tři úkoly: 1.
Co si představíš pod titulkem "kvalita života u dětí"? 2. Jak bys vyložil mladšímu kamarádovi titulek "Kvalita života u dětí"? 3.
Představ si v duchu své spolužáky či kamarády a vyplň tabulku se třemi rubrikami: a) popiš příklad dítěte, které má špatný život, tedy horší, než většina dětí, které znáš, b) popiš příklad dítěte, které má normální, průměrný život, c) popiš příklad dítěte, které má výborný život, tj. lepší než většina dětí, které znáš. Výsledky ukázaly, že děti lépe diskriminují mezi normálním a špatným životem, než mezi normálním a výborným životem.
Ten se v jejich podání vyznačoval také některými negativními charakteristikami (dítě je rozmazlené, nafoukané atd.).