Charles Explorer logo
🇨🇿

VZDĚLÁVACÍ PROJEKTY S EVROPSKOU TEMATIKOU NA BILINGVNÍCH GYMNÁZIÍCH

Publikace na Filozofická fakulta |
2012

Abstrakt

Cílem příspěvku je prezentovat výsledky česko-německého výzkumného projektu zaměřeného na participaci bilingvních gymnázií na vzdělávacích projektech s evropskou tématikou. Tato komparativní analýza byla realizovaná s cílem postihnout specifika vybraných vzdělávacích projektů z pohledu jejich zaměření, potenciálu rozvíjet u studentů interkulturní dovednosti a spolupráci s místním regionem, ale také organizujícího subjektu.

Bilingvní vzdělávání je v českém prostředí mj. aktuální především kvůli pilotnímu ověřování Rámcových vzdělávacích programů pro gymnázia. V multikulturní společnosti Německa je téma nahlíženo zejména v souvislosti s hojně diskutovaným vzděláváním imigrantům.

Bilingvní gymnázia v České republice a Německu v různých formách implementují do vzdělávání Metodu obsahově a jazykově integrovaného učení (CLIL), která často souvisí se vzdělávacími projekty zaměřenými na evropskou tématiku. Jedná se o jev, který začíná významně ovlivňovat zaměření vyššího sekundárního vzdělávání.

Studie je součástí probíhajícího disertačního projektu Bilingvní školy a evropské projekty.