Zdraví je nepochybně jednou z nejdůležitějších lidských hodnot. Téma Lidský organismus a zdravý životní styl propojuje v základním a středním vzdělávání několik přírodovědných i společenskovědních předmětů, též s přesahem do oborů humanitních.
Z pohledu učitelů chemie i dalších přírodovědných předmětů se zdá být největší překážkou úspěšného vzdělávání v této oblasti častý nedostatek vhodných a zajímavých materiálů pro moderní a efektivní způsob výuky. V příspěvku jsou mj. prezentovány nové didaktické materiály, které by měly posloužit k zatraktivnění nejen výuky biochemie, ale též výchovy ke zdraví, a které jsou postupně vyvíjeny na Katedře učitelství a didaktiky chemie Přírodovědecké fakulty UK v Praze.
Materiály jako učební a metodické opory, pracovní listy, prezentace, badatelské experimentální náměty a další pomůcky pro žáky i učitele se v tomto roce se podařilo vydat v tištěné i elektronické publikaci