Publikace je určena studentům navazujícího magisterského studia a učitelům ZŠ a SŠ pro práci v seminářích či kurzech zaměřených na problematiku navrhování e-learningových projektů ve školní praxi na ZŠ a SŠ. Publikace věnuje pozornost e-learningu jako didaktickému pojmu.
Postupně jsou vysvětleny pojmy digitální obsah, digitální učební objekt, úložiště digitálních objektů. K realizaci e-learningu se mohou využívat různé digitální technologie; autoři se zaměřují především na ty technologie, které umožňují distribuovat a šířit edukační obsah, slouží k zajištění zpětné vazby při učení s využitím e-learningu.
Součástí textu také problematika týkající se právních aspektů používání digitálních zdrojů a úvahy o tom, podle jakých kritérií hodnotit e-learningové projekty. V závěru publikace čtenář najde pokyny k navrhování e-learningového projektu pro potřeby školního vzdělávání.
Publikace vznikla primárně pro potřeby kurzu projektu ESF.