V příspěvku se zaměříme na jednu fázi rekonstrukce ploch a to zpracování vstupní množiny bodů. Specifická úloha, kterou řešíme, je zadaná pomocí neorganizované konečné množiny bodů v prostoru na vstupu, přičemž úkolem je vytvořit rekonstruovaný povrch plochy takový, že body vstupní množiny leží na nebo blízko povrchu.
K prvotnímu popisu a zpracování vstupní množiny bodů používáme různé typy aproximací dat v rovině přímkou a v prostoru přímkou a rovinou. Dále se zabýváme odstraněním šumů, nadbytečných bodů a bodů, které nepatří zkoumanému objektu.
Zjišťujeme rovněž orientaci dat a hledáme rovinné symetrie této bodové množiny. V našich experimentech řešíme rekonstrukce povrchů s ohledem na speciální typ zpracovávaných objektů.
Navržené metody ověřujeme na bodových množinách reprezentující buď počítačově generovaná data (syntetická), geometrické modely nebo jednoduché části reálných staveb. K implementaci navržených postupů již tradičně používáme výpočetní prostředí MATLAB.