Cílem této studie je popsat vývoj čtenářských dovedností na začátku školní docházky u slovensky hovořících dětí. Studie ukazuje, jakým způsobem se vyvíjí čtení od předškolního věku do konce druhé třídy se zaměřením na různá hlediska.
Uvedená studie se soustředí především na techniku čtení jako první krok učebního procesu čtení a analyzuje ji v několika aspektech - přesnosti, rychlosti a plynulosti a jejich vývoj porovnává v různě zaměřených čtenářských testech. V druhé části je krátká zmínka o další velmi důležité oblasti čtení - porozumění čtenému textu.
Toto téma ale vytváří samostatnou kapitolu hodnou podrobného zkoumání, které překračuje možnosti tohoto článku, a proto je zmíněna spíše jen okrajově s nastíněním směřování našich příštích analýz. Analýzy byly provedeny na skupině slovensky hovoř ících dětí s následnou diferenciací slabých čtenářů, které jsme kategorizovali podle různých, námi sledovaných proměnných, a sledovali jejich vývoj a stabilitu v raných stádiích vývoje čtenářských dovedností.
Na konci shrnujeme naše zjištění do několika praktických závěrů z hlediska diagnostiky slabých čtenářů v praxi.