Cílem této studie je popsat vývoj čtenářských dovedností na začátku školní docházky u slovensky hovořících dětí. Studie ukazuje, jakým způsobem se vyvíjí čtení od předškolního v ěku do konce druhé třídy se zaměřením na různá hlediska.
Uvedená studie se soustředí především na techniku čtení jako první krok učebního procesu čtení a analyzuje ji v několika aspektech - přesnosti, rychlosti a plynulosti a jejich vývoj porovnává v různě zaměřených čtenářských testech. V druhé části je krátká zmínka o další velmi důležité oblasti čtení - porozumění čtenému textu.
Toto téma ale vytváří samostatnou kapitolu hodnou podrobného zkoumání, které překračuje možnosti tohoto článku, a proto je zmíněna spíše jen okrajově s nastíněním směřování našich příštích analýz. Analýzy byly provedeny na skupině slovensky hovořících dětí s následnou diferenciací slabých čtenářů, které jsme kategorizovali podle různých, námi sledovaných proměnných, a sledovali jejich vývoj a stabilitu v raných stádiích vývoje čtenářských dovedností.
Na konci shrnujeme naše zjištění do několika praktických závěrů z hlediska diagnostiky slabých čtenářů v praxi.