Background: Autorky tohoto příspěvku vytvořily jak tištěné, tak i elektronické studijní materiály pro výuku názvosloví anorganické chemie na PdF MU a dokončují studijní materiál pro výuku předmětu Obecná chemie. V tomto příspěvku uvádějí výsledky výzkumu zaměřeného na řešení otázky, kterou formu studijních materiálů (tištěnou, elektronickou) vysokoškolští studenti učitelství chemie preferují.
Metody: K řešení výše uvedeného problému bylo použito: - dotazníkové šetření I (vyplňovali studenti po absolvování předmětu Obecná chemie); otázka: Jakou formu poskytování vysokoškolského studijního materiálu (tištěnou, elektronickou) preferujete?; - dotazníkové šetření II (vyplňovali studenti po absolvování předmětu Repetitorium názvosloví anorganické chemie) - otázka na skutečnou frekvenci používání tištěné a elektronické verze studijních materiálů v předchozím semestru; - elektronická statistika přístupů k elektronické verzi učebnice chemického názvosloví; - elektronická statistika přístupů studentů k cvičením z chemického názvosloví. Výsledky: Dle šetření I převážná většina respondentů preferuje tištěný materiál pro studium obecné chemie.
Z šetření II vychází, že pro studium názvosloví anorganické chemie využívali studenti více elektronické materiály než tištěné, a to učebnici teorie přibližně stejně jako cvičení. To je v rozporu s elektronickými statistikami, a to zejména u učebnice teorie (na rozdíl od cvičení netušili, že i přístupy k učebnici jsou elektronicky sledovány).
Závěr: Pro předmět Obecná chemie na PdF MU je preferován tištěný studijní materiál, pro předmět Repetitorium názvosloví anorganické chemie jsou mírně preferována elektronická cvičení v kombinaci s vlastními záznamy studentů. Dále bylo prokázáno, že odpovědi na dotazník neuvádějí studenti zcela pravdivě.